Blogeissa on kiertänyt haaste, jossa pitää kertoa kuusi asiaa itsestään. Ajattelin tässä illan kuluksi laajentaa sitä ja kertoa 15 asiaa itsestäni.

1) Matikan keskiarvoni lähentelee kymppiä, mutta päässälaskut tökkii. Kertotauluni loppuu viiden kertotauluun ja jakolaskuja on turha edes kysellä. Jakolaskuja en osaa enää edes jakokulmassa, jota joskus alakoulussa jankattiin.

2) Illalla ennen nukkumaanmenoa minun on pakko kuunnella radioa niin kauan, että sieltä kuuluu hyvä kappale. Jos tilanne näyttää kovin toivottomalta tai minua väsyttää älyttömästi niin laitan cd:ltä jotain.

3) Hengailen kotona kalsarit (pitkikset) jalassa. Farkut on niiiin epämukavat tietokoneella istuessa ja lisäksi niiden lahkeet on aina märät ja kun istun jalat penkillä niin sitten housut kastuu. Valitettavan moni vieraskin on saanut nähdä tämän ja veljeäni aina hävettää, jos sillä on kavereita.

4) Osaan sanoa kahdeksalla kielellä kiitos. Kiitos, tack, thanks, merci, danke, arigato, gracias, grazie

5) Opiskelin ranskaa viisi vuotta ja huimat taitoni ovat mercin lisäksi Je ne parle pas francais ja Je m'appelle Katja sekä numerot kymmeneen.

6) Olen matkustellut suhteellisen paljon, mutta en koskaan Kanariansaarilla.

7) Lukion oheella olen töissä kirjakaupassa.

8) Järkytyin kesällä, kun tajusin etteivät Etelä-Suomalaiset ymmäräkään kaikkia sanoja, joita käytän. Esim. satikka, piipistää, pahki, vissiin

9) En päässyt musiikin laulukoetta läpi, mutta silti omistan melkein kaikki singstarit. Voitte vaan kuvitella sitä muiden nautintoa minua kuunnellessa :D

10) Olen fanittanut Rasmusta seitsemän vuotta.

11) En ole koskaan polttanut tupakkaa, en edes maistanut.

12) Minun on pakko ostaa turistikrääsää. Löytyy niin pyramidit, eiffeli kuin punainen double deckerkin. (Tässä oli eka sfinksiin liittyvää, joten siitä tulee seuraava.)

13) Opin juuri että sfinksi kirjotetaan noin eikä sfinski. Muutenkin minulla on suuria vaikeuksia oikeinkirjoituksen kanssa, koska puhun itse niin murteella. Koko ajan saa olla googlettelemassa miten mikäkin kirjoitetaan. Toinen on sanajärjestys. Kirjoittamani lauseet kuulostavat järkyttävältä, kun luen ne uudestaan. Viimeisimmästä syytän kielten opiskelua.

14) En ymmärrä tavallisten vaatteiden silitystä (juhlavaatteet asia erikseen). Saati sitten alusvaatteiden tai lakanoiden. Alusvaatteet ovat vaatteiden alla ja lakanat menevät kuitenkin ryppyyn :D?

15) Demitän, enkä häpeile sitä. Olen demittänyt vuodesta 2004. Olisin paljon tyhmempi, jos en demittäisi. Siellä oppii yllättävän paljon!